dinsdag 19 maart 2013

Fifty shades of green en Texas Roadhouse



Vanochtend heb ik als eerste weer alle leuke reacties op het blog gelezen en wat e-mails beantwoord.
Nathalie was vroeg thuis vandaag en belde op omdat ze erg blij was met de foto’s van haar nieuwe kleding en we kletsten gezellig een hele poos over van alles en nog wat.
Wilco was ook rond 8 uur op en we gingen dobberen in het zwembad.
De voorspelling was dat het vandaag zou gaan regenen maar we hebben geen druppel gezien en het werd zelfs 28 graden. Wilco kon er niet over uit dat hij gisteren nog in de kou in Nederland was en nu aan het zweten was in Florida.






Na het ontbijt gingen we met zijn auto op pad naar Wekiwa Springs State Park, hier wilden we gaan kano varen. 


Wilco had dit nog nooit gedaan en was erg benieuwd, hij had zijn nieuwe camera mee met telelens en maakte heel veel mooie foto’s.
Bij de ingang zagen we gelijk al een schildpad in het gras en er zat een ranger met een slang om zijn arm. Hij vertelde dat we ook binnen moesten kijken naar een soort tentoonstelling van beesten die hier voorkomen waaronder de American alligator.



 
We huurden een kano voor 3 personen en gingen op pad.
Het is hier zo geweldig mooi, al die kleuren van de bomen, de waterlelies en al het wildlife.
We keken onze ogen uit. Op de heenweg ga je met de stroming mee en hoef je bijna niet te peddelen.










Het water is ontzettend helder en we zagen heel veel vissen en schildpadden zwemmen. Langs de kanten zagen we ook allerlei soorten vogels en heel veel waterschildpadden, een aantal waren met hun yoga sessie bezig.




Toen we vlak langs een enorme alligator vaarden kreeg Wilco het toch even benauwd en schoot zijn hartslag omhoog.




We vaarden tot aan het strandje en keerden daar om. Terug moesten we zo nu en dan stevig peddelen om vooruit te komen. Maar wat is het genieten hier, al die vogels en geluiden.






Hierna reden we naar een Starbucks voor een drankje met wat lekkers.


Ik wilde hem graag ook Blue Springs state Park laten zien dus we stelden de navigatie opnieuw in.



Bij de ingang stond dat er vandaag 12 manatees geteld waren dus we waren erg benieuwd of we wat zouden spotten.
En ja hoor, we hadden geluk. We zagen een moeder manatee met een jong zwemmen.
Ook hier is het water zo ontzettend helder en zo leuk om hier rond te lopen over de boardwalk.


 
Er zwommen enorme vissen zoals catfish, tarpon, blue gill, pickerel en ook hier lagen waterschildpadden en een alligator.
We hebben zoveel foto’s gemaakt dat het moeilijk kiezen is welke te plaatsen.







 ’s Avonds gingen we eten bij Texas Roadhouse en ondanks dat de parkeerplaats vol stond konden we direct aan tafel. Vooraf had ik een voucher voor een gratis appetizer en namen we Rattlesnake bites en we kregen warme broodjes met kaneelboter.  
Wilco kon er niet over uit hoe vaak zijn cola werd bijgevuld, dat is in Nederland zo ongewoon.
Hij en ik namen spare-ribs met patat en Tom koos een biefstukje met pepersaus. Tussendoor hadden we nog een salade gekregen.



Het was enorm gezellig maar wel een herrie binnen. Je hoeft hier niet naar toe om een goed gesprek te houden want de muziek staat keihard en het restaurant zit bomvol dus al die mensen praten luid.
Thuis bekeken we alle foto’s van vandaag op de laptop en gingen de mannen nog even poolen terwijl ik het blog maakte.

17 opmerkingen:

  1. Wow een dag naar mijn hart !!
    Helemaal goed, prachtige foto's trouwens !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke dag! Zo'n kanotochtje blijft bijzonder, he?! Geweldige natuur! Mooi foto's. Geniet lekker van de hoge temperaturen....hier blijft het somber (ook al is het vandaag dan lente...).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw Anita wat een prachtige dag!! Ik denk toch niet dat ik dat zou durven, in zo'n kano met die gators aan de kant. Kan me reactie van Wilco heel goed voorstellen hahahaha.Een state park bezoeken staat ook voor dit jaar bij ons op de lijst, de kids vinden het geweldig om wildlife te spotten!!
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk en mooi park is Wekiwa! Zijn we vorig jaar ook met veel plezier geweest. Blue state zijn we nog niet geweest, leuk voor op het lijstje (inmiddels al een lijst haha)

    Veel plezier!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er erg mooi uit allemaal!
    Dat van Texas Roadhouse klinkt erg bekend, het lijkt wel of iedereen harder gaat praten om boven de muziek uit te komen! Maar het eten maakt dat meer dan goed! Veel plezier mog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellige dag weer!! Blue State staat zeker ook op onze lijste lijst! Genieten zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke dag in de parken en wat een schitterende foto's. Een dag om in te lijsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wederom een fantastische dag. Lekker veel wildlife gespot. Mooie foto's en een heerlijk verhaal. Ik zit echt ontzettend van je blog te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's hoor. Ik zou het ook graag eens willen doen maar vind het toch wel heel spannend op dit met de kinderen te doen. Nou kunnen ze heel goed stil zitten hoor maar toch....die gators liegen er niet om. Mea zou echt een snackje tussendoor kunnen zijn. hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's zeg!!!Heerlijk zo'n dag in de parken doorbrengen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie plaatjes van een bijzondere omgeving: wat een heerlijke tijd hebben jullie daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben ook zo van de stateparks. zo mooi en vooral Wildlife. Prachtige foto's gemaakt hoor..Veel gators trouwens, erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooooooooooooooh *zwijmelt weg bij de foto's*

    Zie je, had toch weer naar Blue Spring moeten gaan, niet gedaan omdat ik daar vorig jaar al was geweest, maar vond het zo mooi daar! Helaas is kano varen niets voor mij omdat ik altijd in mijn uppie ga (wellicht kan het wel hoor) maar het lijkt me wel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow die kano tocht lijkt me wel wat, vorig jaar zijn y en ik er ook geweest maar y is geen avonturier. Dit jaar nog maar eens een poging doen met wat mannelijke helden die meegaan. Wees blij met de temperatuur hier gaan we weer naar de 2 graden vanhet weekend. Ik denk dat texas roadhouse met herrie niet aan ons besteed is goed om te weten. Groet Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, wat een geweldige dag! Hier houd ik ook zo van, alleen mijn man nog zo vrij krijgen dat hij een kano in wil...... Wat is de natuur in florida toch prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke dag zeg, ik krijg spontaan heimwee...
    Gewaagd met je nieuwe fotocamera in een kano ;), maar wel hele mooie foto's kunnen schieten.

    BeantwoordenVerwijderen